ZŠ a MŠ při zdravotnickém zařízení Kroměříž


Přejdi na obsah

pojeti programu

POJETÍ ŠKOLY PRO ZDRAVÍ

Naše škola je určena dětem zdravotně znevýhodněným a proto je jejím hlavním cílem rozvíjet zdravý životní styl dětí. Dále učit děti praktickým dovednostem, podněcovat je k aktivnímu přístupu k životu, k vyrovnávání se s handicapy. Škola měla být místem, které žáky motivuje a podporuje k aktivnímu učení se. Žáci se zde učí vědomostem i pro život důležitým kompetencím učit se, řešit problémy a sociálním dovednostem. Výchova a vzdělávání má v dětech mimo jiné podporovat pocit bezpečí a jistoty, možnost pozitivního prožívání, získání zdravého sebevědomí, rozvíjení kritického myšlení a schopnosti sebehodnocení.

Kvalita vzdělávací služby školy nemůže být v tomto případě primárně posuzována pouze dle tradičně chápaných tzv. vzdělávacích výsledků. Naše škola není školou jež se podílí na soustavném vzdělávání žáka plných 9 let. Žáci k nám přicházejí v různých věkových obdobích s různou výukovou a často narušenou výchovnou úrovní. Proto je třeba vycházet z této úrovně a ze změn, které byly v daném období možné a i dosažené.

V rámci procesu vzdělávání se věnujeme mimo jiné následujícím kompetencím:

Učení

  • zodpovědnost za své učení
  • dávat věci do souvislostí
  • organizovat svůj učební proces
  • být schopen řešit problémy
  • učit se ze zkušenosti


Objevování

  • umět pracovat s různými informačními zdroji a posuzovat jejich věrohodnost
  • umět tvořivě nacházet různé zdroje dat
  • radit se s lidmi ze svého okolí
  • konzultovat s experty


Myšlení a uvažování

  • být schopen se vyrovnávat s nejistotou a komplexností situace
  • být schopen se vyrovnávat s nejistotou a komplexností situace
  • účastnit se diskusí a vyjadřovat vlastní názor
  • vnímat politický a ekonomický kontext při vzdělávání a práci
  • hodnotit sociální chování související se zdravím, životním prostředím
  • respektovat a chránit tradice demokratické, tradice národní
  • vnímat hodnoty umění, literatury atd.
  • chápat základní principy na nichž spočívají zákony a společenské normy, zvnitřnit jejich dodržování


Komunikace

  • rozumět a domluvit se, číst a psát ve více jazycích
  • být schopen prezentovat, mluvit na veřejnosti
  • obhajovat a argumentovat vlastní názor
  • naslouchat a brát v úvahu názory druhých
  • vyjadřovat se písemnou formou
  • rozumět grafům, diagramům a tabulkám


Kooperace

  • být schopen spolupráce a práce v týmu
  • činit rozhodnutí
  • řešit konflikty
  • posuzovat a hodnotit
  • navazovat a udržovat kontakty


Práce

  • spoluvytvářet projekty
  • brát na sebe zodpovědnost
  • přispívat k práci skupiny a společnosti
  • pěstovat dovednost týmové spolupráce
  • organizovat svou vlastní práci
  • projevovat solidaritu


Adaptace

  • využívat informační a komunikační techniky
  • být flexibilní při rychlých změnách
  • nalézat nová řešení
  • být houževnatý v případě obtíží




Plné znění je k dispozici ve škole


Zpět na obsah | Zpět na hlavní nabídku